Tavertet - La Fàbrega - La Casanova - Pont Molí Bernat - Molí Bernat - Balma de les Corts - Salt del Molí Bernat - Tavertet

Senzill itinerari que recorre les cases de pagès pròximes a Tavertet, ja abandonades. A més es passa al costat del bonic pont medieval del Molí Bernat i les impressionants Balma de les Corts i Salt del Molí Bernat.

Distància: 4,3 Km Desnivell: 205 m

Tavertet: Sortida per la carretera, en direcció cap al Pont de Pla-sa-riera.

Cruïlla de la Fàbrega: Abans d'arribar al pont, s'ha de prendre una pista que surt a l'esquerra, i que condueix, en uns minuts, fins la casa abandonada de la Fàbrega.

La Fàbrega: A mà dreta de la casa surt una senda cap a la riera del Gorgàs, que condueix a la Casanova.

Riera Molí Bernat: Ja en la riera es poden observar les restes de la palanca i el camí que es dirigia cap a la Casanova. La palanca la hi va dur una riuada en els anys 40, i ara es pot seguir la senda, passant la riera per unes grans roques.
La senda segueix cap al pont de Pla-sa-riera. Després de seguir unes desenes de metres en sentit ascendent de la riera, es pren el camí ample que segueix cap a l'esquerra, en el sentit descendent de la mateixa.

La Casanova: El camí passa al peu de la Casanova, sota uns grans roures centenaris.

Pont del Molí Bernat:Seguint el camí es passa per uns bells prats, i en uns minuts s'arriba al Pont del Molí Bernat. Des del pont es poden prendre dues sendes. Travessant el pont es pren la senda que condueix directament a Tavertet.

Molí Bernat: Seguint a la dreta del pont, continuant paral·lels al curs de la riera, s'arriba al Molí Bernat, passant al costat de les boniques Gorgs del Molí Bernat.

Balma de les Corts - Salt del Molí Bernat: ssat el Molí Bernat el camí es dirigeix cap a la impressionant Balma de les Corts i Salt del Molí Bernat, un dels indrets més carismàtics del terme de Tavertet.

Tavertet: camí travessa la Balma, passant per sota de la cascada, i s'endinsa per un espès bosc d'alzines, per a arribar en forta pujada fins la pista poliesportiva de Tavertet.