Baumes del Teixidor - Bufadors

Rep Fotografic BY Xumaker

Baumes del Teixidor - Bufadors (13-nov-2007)

Balmes del Teixidor

Situades al veïnat de Llaers prop del mas Teixidor.

Són unes balmes en les que queden restes d'edificacions, i que havien estat habitades fins a principis del s. XX.

N'hi ha dues d'importants la del Teixidor i la Baumassa , la primera és a sota la pista que surt del Teixidó i la Baumassa a sobre.

Bufadors

Serra dels Bufadors i Bufadors de Beví

Descripció:
Els bufadors són uns forats o escletxes per on surt corrent d’aire. Mereix la caminada pel meravellós indret on es troben els forats, ja que la seva situació a la part baga de la serra dels bufadors fa que s’hi generi un microclima especial, amb grans blocs de roca coberts de molsa i una flora ben particular. És una zona no gaire gran, de forma allargada i més o menys estreta. Ens hem de fixar en els forats que hi ha al terra. Si ens hi acostem notarem que el aire que surt és fred. A voltes es pot sentir com xiula en el seu interior, d’aquí el nom de bufadors. A mesura que avancem trobarem més forats. Alguns d’ells han estat ressenyats per experts espeleòlegs. Aquí el terreny és inestable i no s’aconsella entrar dins els bufadors. És un indret de gran bellesa que té un aire màgic.

Detalls de Ruta:
Avui dia 13 i dimarts.Quelcom havia de passar, a la trobada de les 8 hem vist la Dolo, amb una mala cara..., que ens ha quedat clar. Retallem l’excursió.Hem sortit del bar Snak a 1/4 de 9. direcció Santa Maria de Besora, allà hem agafat el trencant de Ripoll per Llers, i hem deixat el cotxe al trencant de l'Espunyola. Agafem el camí que surt totalment a l'esquerra i apa cap avall, sempre pel principal. Hem arribat a un camí també principal però aquest sortia de la dreta, error no l'hem agafat i era el que tocava. Hem continuat recte pel principal fins que se’ns ha acabat. Aquí ens perdem una mica però encara trobem un camí que travessa la riera i anem a sortir a la casa nova. Enfilem cap a Monsüll, que és la casa del pare del JR. aquí hem fet un petit mos i camí gran fins a l'hostal de la Serra, una mitja hora. D'aquí cap a les viles direcció cap al castell. Passem pel costat de l'hostal direcció el Teixidor.Arribem al Teixidó casa gran amb varies edificacions, tot molt deixat. Continuem pel camí fins arribar a les Baumes allà ens parem a mirar i algun got d’aigua. Agafem pel final de la pollancreda direcció a l'Espunyola, a on tenim el cotxe.Amb parades incloses tardem 4h i mitja.

Ni un bolet!

J.R.

DADES:
Distancia recorrida: 17,2 kilómetros
Altitud min: 837 metros, max: 1.058 metros
Desnivel acum. subiendo: 712 metros, bajando: 673 metros
Grado de dificultad: skill Fácil
Tiempo: 4 horas 50 minutos
Finaliza en el punto de partida (circular):
Coordenadas: 1012

Baixar Trak per GPS

Dades GPS © Ramon Codina

Galeria Fotos.

Anònim ha dit...

Hola.
Ja explicareu com ha anat la caminada.

Salut

Senderistes ha dit...

En JR te que fer el resum de la ruta.. aviat estara llest.